نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 33

پروژه-2

نشان در میان ۱۰۰ مجله‌ی برگزیده‌ی ‪کلاسیک‬ طراحی گرافیک

پگاه احمدی

گرچه ما طراحان مجلات طراحی گرافیک را آنچنان که باید قدر نمی‌شناسیم، اما بسیاری از آنها در دوران خود محتوایی جلوتر از زمان ارائه داده‌اند. حتی اگر بسیاری از آنها در حال حاضر کاملاً مطابق عرف و قراردادی به نظر می‌رسند با وجود این در شکل‌دادن حرفه‌ی طراحی گرافیک نقشی کلیدی داشته‌اند. کتاب «۱۰۰ مجله‌ی ‪کلاسیک‬ طراحی گرافیک» مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از با نفوذترین مجلات مختص طراحی گرافیک، تبلیغات و تایپوگرافی است. در این گزیده‌ی جامع، استیون هلر و جیسون گادفری، یک قرن تاریخ طراحی چاپ را یادآوری و نمودار رشد طراحی گرافیک را از پیشه‌ای جانبی در کنار صنعت چاپ به حرفه‌ای خلاق و مستقل ترسیم می‌کنند.
آن‌گونه که نویسندگان توضیح می‌دهند طراحی گرافیک از زمان "میل انسان به گسترش کلام خدا که موجب انقلاب چاپ در قرن شانزدهم شد"، تا آنچه ما در حال حاضر به عنوان حرفه‌ی طراحی گرافیک می‌شناسیم سیری طولانی داشته است. احتمالاً نمی‌دانستیم که طراحی گرافیک در قرن نوزدهم حرفه‌ای جانبی در صنعت چاپ بوده است. نیاز تجارت به ایجاد روش‌های سریع‌تر و سهولت دسترسی و ارتباط تجارت با مصرف‌کنندگان دلیل اصلی شکل‌گیری مجلات طراحی گرافیک و متعاقباً حرفه‌ی طراحی گرافیک به‌گونه‌ای که ما امروزه می‌شناسیم، بوده است. "انتقال از جزئی فرعی به حرفه‌ای مستقل تغییر الگویی بسیار قابل‌‌ملاحظه بود بیشتر >

پگاه احمدی

طراح گرافیک و اینتراکشن مستقر در شهر شیکاگو، آمریکا است. در گذشته دروس طراحی پوستر، تئوری رنگ و تحقیقات در دیزاین را در دانشگاه‌های ایران، ترکیه و آمریکا تدریس کرده است. او هم اکنون در مورنینگ استار، شرکت تحقیقات سرمایه‌گذاری، به طراحی نشریات چاپی و دیجیتال مشغول است. وی دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بازل در سوسیس دریافت کرده و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر تهران است، و از سال ۲۰۱۲ در بخش کتاب، وب‌سایت و فیلم با نشان همکاری می‌کند. pgh.ahmadi@gmail.com

تایپوگرافی، کارکرد یا شکل

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

آیا معماران باید تایپ را درک کنند؟

اریک اشپیکرمان

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

جهان رضا عابدینی

باوند بهپور

> بیشتر

پروژه-1

اکنون هنگامه‌ی تغییر است! به بهانه‌ی طراحی دامون خان‌جان‌زاده برای فونت دیبا

هیربد لطفیان

> بیشتر

طراحی امروز

تایپ آینده: یک گرایش نشانه‌شناختی

پویا احمدی

> بیشتر

رو‌به‌رو‭

تکنولوژی آنقدر هم کارآمد نیست! / روبه‌رو با متیو کارتر

رابرت اَپلتون

> بیشتر

مرجع

تأملی در یک نمایشگاه

فیلیپ برتون

> بیشتر

آرشیو

مروری بر نمایشگاه‌های تایپوگرافی ایرانی

بهزاد متبحری

> بیشتر

گوناگون

دست‌هایم بالاست، شلیک نکن! نگاهی به کارهای تایپوگرافیک اریک برندت

مجید عباسی

> بیشتر