نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 33

گوناگون

دست‌هایم بالاست، شلیک نکن! نگاهی به کارهای تایپوگرافیک اریک برندت

مجید عباسی

ده سال پیش در دانشگاه مشترک‌المنافع ویرجینیا در دوحه با جوانی بلندقد، خوش‌رو و بسیار اجتماعی روبه‌رو شدم که به‌تازگی به عنوان استادیار طراحی گرافیک در آنجا مشغول به کار شده بود؛ اریک برندت که هم‌اکنون استاد کالج هنر و دیزاین میناپولیس است بسیار سریع در جامعه‌ی بین‌المللی دیزاین به عنوان یک طراح تایپوگرافر شناخته شد، در سال ۲۰۱۲ به عضویت اتحادیه‌ی بین‌المللی طراحی گرافیک (ای.جی.آی) درآمد و در سال ۲۰۱۵ کرسی دپارتمان دیزاین را از آن خود می‌کند. دوران کودکی و نوجوانی را  به ‌همراه خانواده‌اش در نقاط مختلف دنیا از جمله کامرون، مالاوی، نیوهمشایر و سه شهر دیگر در آلمان گذراند. در آلمان به تحصیل فلسفه پرداخت و به عنوان معلم مشغول به‌کار شد. بعدها به امریکا برگشت و پس از آن به ژاپن سفر کرد. در ژاپن همزمان با طراحی کُمیک استریپ  و تألیف و کار در تحریریه‌ی مجله‌ی رادار، زبان انگلیسی هم تدریس می‌کرد. به همین دلیل حامل فرهنگ‌های گوناگون است و اعضای خانواده‌اش به شش زبان مختلف در خانه با هم صحبت می‌کنند. فلسفه، ادبیات و تاریخ خوانده و علی‌رغم آنکه تحصیلاتش  مرتبط با طراحی گرافیک نبوده، آن را در جریان کار حرفه‌ای فرا گرفته است. برای اریک همیشه طرح‌کردن سؤال در فرآیند طراحی اهمیت به‌سزایی داشته است. هدف او از خلق‌کردن یک اثر فقط دیده‌شدن آن نیست بیشتر >

مجید عباسی

دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ارتباط تصویری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او استاد مدعو دانشگاه‌های تهران (دانشکده‌ی هنرهای زیبا)، هنر، سوره و مدرسه‌ی ارتباط بصری ویژه است. عباسی تألیف مقالات متعدد در زمینه‌ی طراحی گرافیک و برگزاری کارگاه‌های مختلف طراحی، سخنران کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی طراحی و نمایشگاه‌های طراحان گرافیک ایران در نقاط مختلف جهان است. عباسی عضو مؤسس و هیئت تحریریه‌ی «نشان» مجله‌ی طراحی گرافیک ایران است که از سال ۱۳۸۹ تاکنون سردبیری بیش از نیمی از شماره‌های منتشر‌شده‌ را به‌عهده داشته است. majidabbasi1@gmail.com

تایپوگرافی، کارکرد یا شکل

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

آیا معماران باید تایپ را درک کنند؟

اریک اشپیکرمان

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

جهان رضا عابدینی

باوند بهپور

> بیشتر

پروژه-1

اکنون هنگامه‌ی تغییر است! به بهانه‌ی طراحی دامون خان‌جان‌زاده برای فونت دیبا

هیربد لطفیان

> بیشتر

پروژه-2

نشان در میان ۱۰۰ مجله‌ی برگزیده‌ی ‪کلاسیک‬ طراحی گرافیک

پگاه احمدی

> بیشتر

طراحی امروز

تایپ آینده: یک گرایش نشانه‌شناختی

پویا احمدی

> بیشتر

رو‌به‌رو‭

تکنولوژی آنقدر هم کارآمد نیست! / روبه‌رو با متیو کارتر

رابرت اَپلتون

> بیشتر

مرجع

تأملی در یک نمایشگاه

فیلیپ برتون

> بیشتر

آرشیو

مروری بر نمایشگاه‌های تایپوگرافی ایرانی

بهزاد متبحری

> بیشتر