در اواخر قرن ۱۹، زمانی که اهالی پاریس لذت تماشای پوسترهای رنگارنگ روی دیوارهای شهرشان را کشف کرده بودند، اکتاو اوزان، نویسنده و ژورنالیست قرن نوزدهم، پدیدهی اجتماعی آفیشومانی را معرفی کرد.
پوسترها یا آفیشها (بهزبان فرانسوی) از ابتدای پیدایش همواره مورد توجه بودهاند و بهسرعت، توجه مجموعهداران را به خود جلب کردهاند. در سال ۲۰۱۷ تعداد بیشماری از چکیدهی پایاننامههای مدرسهی هنرهای زیبا که برای گرفتن دیپلم ارائه شد، اسناد مکتوبی بود که به بررسی مفهوم مجموعه (کلکسیون) میپرداخت. تحقیقات این افراد نگرانیهای موجود و آتی را در مورد بهبود، نگهداری و جمعآوری اینگونه آثار منعکس میکرد. مطالعات بر پایهی دو دیدگاه مختلف انجام شده است: دیدگاه ضرورت جمعآوری اشیای گرافیکی ـ که معمولاً توسط خود طراحان گرافیک انجام میگیرد ـ و دیدگاهی دیگر با یک نتیجهگیری تلخ؛ آرشیوهای طراحی گرافیک ناقص و ناپیوستهای که در مؤسسات فرانسوی موجود هستند.
بیشتر >