«تعریف من از وقار عقلانی آن است که ذهن همواره و پیوسته با آموزش و دانش خود را پالایش می کند.» ـ ماسیمو وینللی
نشریات گرافیس بخشی جداییناپذیر از جهان طراحی هستند و از سال ۱۹۴۴ که والتر هردگ و والتر امستوز اولین شمارهی مجلهی گرافیس را در سوئیس منتشر کردند به وقار بصری و عقلانی این جهان کمک کردهاند. در سال ۱۹۸۶ هردگ برای دستآوردها و کوششهای استثناییاش در قلمروی طراحی و ارتباط تصویری مدال ای.آی.جی.ای. را از آن خود کرد. در همین سال بی.مارتین پدرسن کمپانی گرافیس را خریداری کرد و کمی بعد آن را به شهر نیویورک انتقال داد. او به چاپ و نشر مجلهها و همچنین سالنامهها و کتابها برای شناساندن برترین کارها در حوزههای طراحی گرافیک، تبلیغات، عکاسی و هنر/تصویرسازی ادامه داد. در سال ۲۰۰۳ مدال ای.آی.جی.ای. برای دستاوردهای چشمگیر پدرسن در طراحی به او داده شد. استیون هلر می گوید: «پس از انتشار مجلهی گرافیس، هردگ دهها نسخه از شمارهی اول مجله را در کیف هر یک از دیپلماتهای سوئیسی که کشورشان در محاصره خشکی است و عازم سفارتهای خود در دنیا بودند گذاشت تا هر کدام مثل نامهای در بطری به دستهای دوستدار و علاقمند برسد.» از آن زمان، نشریات گرافیس پیوسته به دست طراحان و هنرمندان سراسر جهان رسیده و ارزش و سلیقهی سطح بالای هنری خود را حفظ کردهاند.
برای مثال در سالهای آغازین پس از انقلاب ۱۳۵۷ و در زمان جنگ با عراق (۱۳۶۷-۱۳۵۹) ایران ارتباط محدودی با «جهان خارج» داشت. برای همین هنرمندان و طراحان دسترسی کمی به مواد، ابزار هنری و اطلاعات بصری داشتند. همین طور از سال ۱۳۵۹ تا 1۳۶۲ به دلیل انقلاب فرهنگی دانشگاههای ایران بسته شدند تا با ارزشهای انقلابی همسو شوند. در سال 1363 من دانشجویی تازه راه یافته در دانشکدهی هنرهای زیبای دانشگاه تهران بعد از بازگشایی دانشگاهها بودم.
بیشتر >