تایپ همواره عنصری ایستا و ابزاری برای انتقال مفاهیم تلقی شده و شکل ظاهری آن منحصراً متأثر از نگرش طراح حروف و حروفچین بوده است؛ چرخه ای مشخص بین نویسنده، طراح و مخاطب. با ظهور ابزار الکترونیک این چرخه تا حدودی شکسته شد. اکنون نیاز لحظهای مخاطب نیز تأثیری مستقیم بر این چرخه دارد (برای مثال ابزار الکترونیک هوشمند). اما حتی این قابلیتها در مقایسه با تحولاتی که در حیطهی تصویر انجام شده بسیار محدود به نظر میرسند. گرایش سازمان یافتهی کارل گرشنر جهت طراحی یک سیستم جامع که قادر به تولید کردن محدودهی وسیعی از راه حلهای طراحی توسط دستورالعملهای رایانهای است، بدون شک گامی بزرگ در جهت استفادهی بهینه از یک خانوادهی تایپ است. در حالی که نیکلاس کونز (طراح حروف) و مایکل فلوکیگر (طراح/برنامه نویس) پروژهی خود تحت عنوان «لایکا» را با هدف بهرهگیری از تمامیت یک خانوادهی تایپ آغاز کردهاند. مایکل ـ متولد شهر بازل ـ و نیکلاس ـ متولد شهر زوریخ ـ در سال 2006 م در دانشگاه هنر برن ثبت نام کردند و اولین گامها در طراحی فونت لایکا را در این دانشگاه برداشتند. در سال 2009 مایکل در رشتهی طراحی ارتباطات مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هنر برن شرکت کرد و بطور همزمان نیکلاس مشغول به کار بعنوان طراح گرافیک در این دانشگاه شد. از آن پس، نیکلاس و مایکل پروژهی لایکا را...
بیشتر >