نام نمایشگاه وانزِن بود و بازدید کنندگان را در مسیر غرفههای متفاوت با مضمون فرهنگی ـ بصری هدایت میکرد و برخی از اوهام و اغفالگراییهایِ رسانههای امروز را افشا میکرد. موضوعاتی مانند: «چگونه ترفندهای متنی و تصویری مانند سابوِرتایزِرها، اِسپین دکترها و نورُمارکِتیِرها را کشف کنید؟ مغز شما چگونه شما را فریب میدهد؟ به عبارت دیگر، چگونه جهان پیرامون را با تصاویر خود بسازید و همچنین به شما کمک میکرد تا تصاویر را با زاویهی دید متفاوتی ببینید. این نمایشگاه در موزهی مُتی، محلی شناختهشده به عنوان موزهی فرهنگ تصویری، در بُش اِسترات در شهر برادا برگزار شد.
در آوریل ۲۰۰۸، مُتی یک نام بینالمللی به نام موزهی طراحی گرافیک به خود گرفت و از تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۱، این نام به طور رسمی به موزهی تصویر تغییر یافت. مُتی به عنوان موزهی تصویر، به ایجاد یک مفهوم غنی و قدرتمند از ادراکی نسبتاً جدید از فرهنگ تصویری پرداخت. این مفهوم با ایجاد ارتباطات و زمینه بین تصویر تاریخی و تحولات تکنولوژیک جدید شکل گرفت. این موزه همچنین به بررسی و تحقیق در زمینهی تحولات در فرهنگ تصویری و همکاری متقابل بخشهای مختلف بین طراحی، معماری، هنرهای تجسمی، مُد و فرهنگ الکترونیکی پرداخت. «ما با تصاویر چه میکنیم و تصاویر با ما چه میکنند؟» سوالی است که مُتی پیشنهاد میکرد. این موزه فقط یک مکعب سفید شسته و رفته نبود، بلکه یک مکان برای استقرار، چالشبرانگیز و در عین حال قابل دسترس بود که بر جهان تجربیات افراد مدرن متمرکز شده بود که به طور مداوم بین تجربهی محیطی آنالوگ و دیجیتال تغییر مییافت.
بیشتر >