نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 31

گوناگون

و اینک طراحی گرافیک کُره در تولید

مانو آن

طراحی گرافیک معاصر شرق دور برای کسانی که انتظار مشاهده‌ی آثار خوش‌نویسی و خط‌نقاشی با مرکب مشکی (که نمایانگر سمبول یین و یانگ‌ است) شاید تا حدودی ناامیدکننده باشد. هرچند تعداد معدودی از طراحان همچنان به این شیوه کار می‌کنند، صحنه‌ی طراحی گرافیک امروز کره‌ی جنوبی مانند سایر کشورها شامل آثار سنتی و نوگرایانه،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی، سطحی و پیشرو، تجاری و فرهنگی است. کشور کره‌ی جنوبی میراث‌دار یکی از جوان‌ترین زبان‌های زنده‌ی دنیا، هانگول به قدمت ۵۵۰ سال است۰هر چند حضور الفبای لاتین را در سیستم نوشتاری این زبان نمی‌توان منکر شد. با توجه به این امر که تعداد چشمگیری از آثار معاصر ملغمه‌ای از ترکیب دو سیستم نوشتاری و در برخی موارد صرفاً شامل سیستم نوشتاری لاتین می‌شوند، تعریف طراحی گرافیک معاصر کره کاری نسبتاً مشکل به نظر می‌رسد.
پیشگامان طراحی گرافیک معاصر کره، با آزمون و خطا، با امید به یافتن شیوه‌ی بیانی جدید در این شرایط مبهم رو به پیش گام برمی‌دارند. از جمله‌ی این تجربیات و فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: جست‌وجو در جهت یافتن شیوه‌های جدید برای بیان تصویری مفاهیم از طریق به کارگیری روش‌های گوناگون تولید؛ بررسی شیوه‌های متفاوت بیان بصری حروف هانگول؛ خلق ترکیب‌بندی‌های غیرمرسوم؛ ایجاد بازی‌های بیشتر >

مانو آن

ahnmano@gmail.com

دوران سپری‌شده

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

پوستر معاصر و آینده‌ی آن؛ دیدگاه‌های طراحان گرافیک

طراحان گرافیک معاصر

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

گذشته حتا هنوز نگذشته است؛ مروری بر آثار طراحی گرافیک ایمان راد

محمد ایزدی

> بیشتر

پروژه

پوسترهای جیبی: پوستررو و پرشیانیسمو

پیوتر موتیکا

> بیشتر

طراحی امروز

پُست پوستر

پویا احمدی

> بیشتر

روبه‌رو

کار با استعاره‌ها؛ روبه‌رو با آندره‌ی لوگوین

اُلگا سورینا

> بیشتر

مرجع

تصویرهای به‌یاد ماندنی؛ طراحی‌های پوستر گونتر رامبو

یِنس مولر

> بیشتر

آرشیو

آشور بانیپال بابلا در پانزده پرده، یک پیش‌درآمد و یک موخره

آریا کسایی

> بیشتر

در یک نگاه

ما؛ از نگاه دیگران؛ طراحان گرافیک ایرانی و جوایز بین‌المللی

مجید کاشانی

> بیشتر