نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 31

روبه‌رو

کار با استعاره‌ها؛ روبه‌رو با آندره‌ی لوگوین

اُلگا سورینا

 بعد از این که نتوانستم در مهد کودک با قیچی دایره‌ای از یک تکه‌ی کاغذ را ببرم، معلم من با قاطعیت گفت: لوگوین! تو هرگز هنرمند نخواهی شد!… حالا من به دانشجویانم می‌گویم: مهم نیست چقدر خوب می‌توانید دایره‌ای از یک تکه‌ی کاغذ را ببرید، مهم‌ درک درست از کل مفهوم آن کار است.
آندره‌ی لوگوین طراح گرافیک، استاد آکادمی طراحی گرافیک و عضو اتحادیه‌ی بین‌المللی طراحان گرافیک (ای.‌جی.آی) است. او برنده‌ی بیش از سی جایزه‌ی داخلی و بین‌المللی در زمینه‌ی تبلیغات، مسابقات گوناگون طراحی و نیز جایزه‌ی ملی در روسیه است. لوگوین طراحی است که علاقه به تجارب جدید در رابطه با درک عمومی دارد. پوسترهای او شبیه آوازهای فولکلوریک هستند ـ آنها ساده‌اند ولی با شوخ‌طبعی یا غم همراه‌اند. در پوسترهای لوگوین، ایده‌ی استعاره هرگز از طنز دور نمی‌شود. او همواره آمادگی خندیدن به زندگی و سرگرم‌ کردن مخاطبانش را از طریق هنر خود دارد. برای بسیاری از هنرمندان معاصر، شکل و بافت وجوه غالب بر طراحی آنهاست، اما برای لوگوین جوهر استحکام، مهم‌ترین عنصر است. بخش نوشتاری پوسترهای او همان قدر مهم است که یک تصویر واضح و یا یک راه و روش هنری.
به‌عنوان یک میهن‌پرست واقعی، همواره آمادگی خلق آثاری در پاسخ به مسائل مهم اجتماعی بیشتر >

اُولگا سِوِرینا

طراح گرافیک از اوکراین، دارای مدرک دکترا در هنرهای بصری در سال ۲۰۱۰ است. او مؤلف و نویسنده‌ی مقالات گوناگون درباره‌ی تاریخ طراحی گرافیک و طراحی گرافیک معاصر است که در نشریات گوناگون به‌چاپ رسیده است. آثار گرافیک وی در بسیاری از رویدادهای رقابتی از جمله دوسالانه‌ی گلدن بی روسیه، دوسالانه‌ی بین‌ا‌المللی پوستر ورشو، دوسالانه‌ی بین‌ا‌المللی پوستر مکزیک و کمپین مایاکوفسکی ۱۲۰ به‌نمایش درآمده است. اُولگا در‌‌عین‌‌حال، به‌عنوان کیوریتور نیز در جامعه‌ی دیزاین فعالیت می‌کند؛ از جمله در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اوکراین. او در‌‌حال‌حاضر روی پروژه‌‌ی دیزاین مرتبط با طبیعت و انسان در ایالات متحده کار می‌کند. اُولگا سِوِرینا، مشاور بین‌‌المللی تحریریه‌ی مجله‌ی نشان است. severinchik@gmail.com

دوران سپری‌شده

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

پوستر معاصر و آینده‌ی آن؛ دیدگاه‌های طراحان گرافیک

طراحان گرافیک معاصر

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

گذشته حتا هنوز نگذشته است؛ مروری بر آثار طراحی گرافیک ایمان راد

محمد ایزدی

> بیشتر

پروژه

پوسترهای جیبی: پوستررو و پرشیانیسمو

پیوتر موتیکا

> بیشتر

طراحی امروز

پُست پوستر

پویا احمدی

> بیشتر

مرجع

تصویرهای به‌یاد ماندنی؛ طراحی‌های پوستر گونتر رامبو

یِنس مولر

> بیشتر

آرشیو

آشور بانیپال بابلا در پانزده پرده، یک پیش‌درآمد و یک موخره

آریا کسایی

> بیشتر

گوناگون

و اینک طراحی گرافیک کُره در تولید

مانو آن

> بیشتر

در یک نگاه

ما؛ از نگاه دیگران؛ طراحان گرافیک ایرانی و جوایز بین‌المللی

مجید کاشانی

> بیشتر