نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 31

نظر

پوستر معاصر و آینده‌ی آن؛ دیدگاه‌های طراحان گرافیک

طراحان گرافیک معاصر

پوستر زبانی جهانی است؛ برای این که بخش مهمی از تاریخ ارتباطات بصری انسان معاصر است. چون قابل درک برای همه است و پیامی را در قالبی مشخص منتقل می‌کند. پوسترها فقط کاغذهای عمودی و افقی نیستند که بر دیوارها نصب شوند، بلکه انعکاسی هوشمندانه از زندگی انسان‌ها در هر دوره هستند. پوسترها همچنان درخشنده و تأثیرگذار هستند! 
پوستر یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها و اصلی‌ترین وسیله‌ی ارتباطات بصری برای انتقال پیام به مخاطبین خود به شمار می‌آید. جهان امروز اشکال نوین‌تری را برای ارتباطات بصری عرضه کرده است و سفارش دهندگان، دیگر پوستر را به عنوان تنها وسیله‌ی ارتباطات بصری نمی‌شناسند. چندرسانه‌ای‌‌ها، اینترنت و وب‌سایت‌ها، بنرهای الکترونیکی، گرافیک‌های متحرک، امکانات جدیدتر برای تلفن‌های هوشمند و انواع و اقسام کانال‌ها‌ی تلویزیونی و ماهواره‌ای دنیای طراحی گرافیک ما را به تغییر شکل واداشته‌اند.
در آینده نیز پوستر می‌تواند با پیشرفت تکنولوژی شکل خود را حفظ کند. شاید به صورت متحرک، اینتراکشن و چند‌لایه‌ای عمل کند، چرا که نه؟ این که «پوستر معاصر چیست؟» و «آینده‌ی آن به چه صورت خواهد بود؟» را با مطرح‌ترین طراحان گرافیک معاصر در میان گذاشتیم... بیشتر >

.


دوران سپری‌شده

مجید عباسی

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

گذشته حتا هنوز نگذشته است؛ مروری بر آثار طراحی گرافیک ایمان راد

محمد ایزدی

> بیشتر

پروژه

پوسترهای جیبی: پوستررو و پرشیانیسمو

پیوتر موتیکا

> بیشتر

طراحی امروز

پُست پوستر

پویا احمدی

> بیشتر

روبه‌رو

کار با استعاره‌ها؛ روبه‌رو با آندره‌ی لوگوین

اُلگا سورینا

> بیشتر

مرجع

تصویرهای به‌یاد ماندنی؛ طراحی‌های پوستر گونتر رامبو

یِنس مولر

> بیشتر

آرشیو

آشور بانیپال بابلا در پانزده پرده، یک پیش‌درآمد و یک موخره

آریا کسایی

> بیشتر

گوناگون

و اینک طراحی گرافیک کُره در تولید

مانو آن

> بیشتر

در یک نگاه

ما؛ از نگاه دیگران؛ طراحان گرافیک ایرانی و جوایز بین‌المللی

مجید کاشانی

> بیشتر