نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 37

مرجع ـ 2

لوسیل تنازاس: یک خانه به‌دوش فرهنگی

علی رشیدی

لوسیل‭ ‬تنازاس‭ ‬بی‌شک‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬دسته‭ ‬افرادی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬آغوش‭ ‬باز‭ ‬از‭ ‬تجربه‏ورزی‏های‭ ‬ریز‭ ‬و‭ ‬درشت‭ ‬استقبال‭ ‬می‌کند‭ ‬و‭ ‬اجازه‭ ‬می‌دهد‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬تجربیات‭ ‬در‭ ‬ذهن‭ ‬و‭ ‬احساس‭ ‬او‭ ‬نفوذ‭ ‬کند‭ ‬و‭ ‬شخصیت‭ ‬او‭ ‬را‭ ‬پالایش‭ ‬دهد‭. ‬تمام‭ ‬تجربیات‭ ‬دور‭ ‬و‭ ‬نزدیکش‭ ‬به‌خصوص‭ ‬تجربه‌هایی‭ ‬که‭ ‬بُعد‭ ‬فرهنگی‭ ‬و‭ ‬اجتماعی‭ ‬دارند،‭ ‬او‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬شخصیتی‭ ‬منحصر‭ ‬بفرد‭ ‬تبدیل‭ ‬کرده‭ ‬که‭ ‬مورد‭ ‬احترام‭ ‬عام‭ ‬و‭ ‬خاص‭ ‬است‭.‬
لوسیل‭ ‬سال‭ ‬۱۹۵۳‭ ‬میلادی‭ ‬در‭ ‬شهر‭ ‬مانیل‭ ‬فیلیپین‭ ‬به‭ ‬دنیا‭ ‬آمد‭ ‬و‭ ‬تحصیلات‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬تا‭ ‬مقطع‭ ‬کارشناسی‭ ‬در‭ ‬آنجا‭ ‬گذراند‭. ‬او‭ ‬در‭ ‬سال‭ ‬۱۹۷۹‭ ‬به‭ ‬امریکا‭ ‬رفت‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬کالج‭ ‬هنری‭ ‬کالیفرنیا۲‭  ‬شروع‭ ‬به‭ ‬تحصیل‭ ‬کرد‭. ‬ورود‭ ‬لوسیل‭ ‬تنازاس‭ ‬به‭ ‬امریکا‭ ‬درست‭ ‬مصادف‭ ‬بود‭ ‬با‭ ‬دورانی‭ ‬که‭ ‬ایده‌های‭ ‬مدرنیسم‭ ‬که‭ ‬مینی‌مالیسم‭ ‬و‭ ‬مکتب‭ ‬سوئیس‭ ‬بخش‭ ‬لاینفک‭ ‬آن‭ ‬بود‭ ‬از‭ ‬طرف‭ ‬روشنفکران‭ ‬طرد‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬نطفه‌های‭ ‬پُست‌مدرنیسم‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬شکل‭ ‬گرفتن‭ ‬بود‭. ‬در‭ ‬زمینه‌ی‭ ‬طراحی‭ ‬اتفاق‭ ‬دیگری‭ ‬هم‭ ‬راه‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬تجربه‌ی‭ ‬ایده‌های‭ ‬پُست‭ ‬مدرن‭ ‬هموار‭ ‬کرد‭ ‬و‭ ‬آن‭ ‬رشد‭ ‬و‭ ‬توسعه‌ی‭ ‬تکنولوژی‭ ‬و‭ ‬جایگزینی‭ ‬دنیای‭ ‬دیجیتال‭ ‬به‭ ‬جای‭ ‬تولید‭ ‬آنالوگ‭ ‬بود‭.‬
بیشتر >

علی رشیدی

پس از اتمام تحصیلات در کالج هنری کالیفرنیا، به عنوان طراح و مدیر هنری در بخش انتشارات دانشگاه برکلی مشغول بکار شد. در سال 1365 دفتر طراحی شخصی خود را در شهر اکلند کالیفرنیا تاسیس نمود. در سال 1369 به ایران آمد و شرکت داروگ بین‌الملل را با کمک شرکا دایر نمود. او تجربه ی ۲۷ سال تدریس در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران را دارد. رشیدی از موسسین مجله ی نشان بوده و عضو انجمن طراحان آمریکا و کلوپ بین المللی مدیران هنری می باشد. او همچنین ریاست انجمن طراحان گرافیک ایران را از سال ۱۳۹۱تا ۱۳۹۴ به عهده داشت. ali.rashidi@daarvag.com

زنان و دیزاین

مجید عباسی

> بیشتر

نظر

زنان و دیزاین: چه چیزی عوض شده؟

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی ـ ۱

وقتی پای یک زن در میان است! درباره‌ی پریسا تشکری و فعالیت‌هایش

مجید کاشانی

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی ـ ۲

با چمدانى پر از دیزاین؛ نگاهی به کارهای میترا شاهسوند

علیرضا مصطفی‌زاده

> بیشتر

طراحی امروز

مقاله‏‌ای درباره‏‌ی آنته لنز

وانینا پینتر

> بیشتر

روبه‌رو

ساختِ اطلس: روبه‌رو با آستريد اِستاورو

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع ـ ۱

تایپوگرافی تجربی: نگاهی به آثار رُزماری تیسی

کریستف بیگنِنس 

> بیشتر

آرشیو ـ ۱

زنان طراح: گذر شهاب‌ها

علی‭ ‬بختیاری

> بیشتر

آرشیو ـ ۲

به‌خاطرِ دلشیفتگی به حروف؛ کرول والر و کلوپ طراحان تایپ

پویا احمدی

> بیشتر

گوناگون

جایگاه پیرایه: جنگل تایپوگرافی مرین بنچیز

روشنک کیقبادی

> بیشتر