کازوماسا ناگای،کیوشی آوازو،ایکو تاناکا،میتسو کاتسویی و شیگئو فوکودا پیشگامان آرمانگرای طراحی پوستر ژاپن بودند. آنها به اتفاق تا سال ۱۹۷۰ سازمانهایی را پایهگذاری کردند که حرفهی طراحی گرافیک را قانونمند کرد و به آن مشروعیت بخشید. در سال۱۹۷۴، میلیونها ژاپنی در آستانهی قحطی و گرسنگی بودند. جیرهی غذایی روزانهی هر نفر فقط ۲۹۷ گرم برنج بود که به سختی حتی یک فنجان متوسط را پر میکرد؛ به اضافهی هر چهار روز یکبار کمی ماهی ساردین. در امریکا نماد بصری ملتهای دیگر همیشه نامتعارف و عجیب بهنظر میآید، اما در ژاپن بهدلیل تهاجم غرب، که جوّ حاکم سعی بر نابودکردن نمادهای آن داشت، غرب برعکس بهعنوان نمادی از آینده، پیشرفت، وفور و موفقیت ارزش نمادین دو چندانی پیدا کرد و شکست بهطور جداییناپذیری با امید پیوند خورد. ناگای از میان خاطراتش این طور بهیاد میآورد: «در دوران جنگ، ژاپن خاکستری بود. شبها بهخاطر خطر بمباران همه جا سیاهی مطلق حکمفرما بود. ما آن موقع در سکوت زندگی میکردیم. بعداً همه جا تبدیل به میدان جنگ شد و مردم برای نجات جانشان شروع به فرار کردند.»...
بیشتر >