پژوهش تصویری واژهای کلیدی در دانش ارتباط تصویری است که بهصورت متناوب توسط محققین، هنرمندان و طراحان استفاده شده است. این واژه توسط کریستوفر فریلینگ در مقالهای با عنوان «پژوهش در هنر و دیزاین» مورد تحلیل قرار گرفته است. در این مقاله فریلینگ سعی کرده تا سه گونهی مختلف از پژوهش در شاخهی هنر و دیزاین را شفافسازی کند: الف. پژوهش در هنر و دیزاین، ب. پژوهش از طریق هنر و دیزاین، ج. پژوهش. برای هنر و دیزاین.
فریلینگ «پژوهش در هنر و دیزاین» را شناخته شدهترین نوع تحقیق میداند و آن را در حیطهی تحقیقات تاریخی، تئوریهای زیباییشناسی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در محدودهی هنر و دیزاین برمیشمارد. اینگونه از تحقیق در دانشگاه، برابر با درجهی دکترا است و منابع متعددی در رابطه با چگونگی انجام آن یافت میشود.
پژوهش از طریق هنر و دیزاین، به نقل از فریلینگ گونهای از تحقیق است که با فعالیت در استودیو همراه است. پژوهش مواد، کار پیشبردی و تحقیق عملی همگی اقسام مختلفی از این نوع پژوهش هستند. مجموعهی عکاسی با عنوان «حیوانات در حرکت» در سال ١٨٩٩ و «بدن انسان در حرکت» در سال ١٩٠١ اثر ادوارد...
بیشتر >