نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 24

پروژه ـ 1

بسته‌بندی‌های «ب.آ»

تهمتن امینیان

طراحی بسته‌بندی‌های مواد غذایی آماده‌ی «ب.آ»، 1389 / مدت زیادی نیست که برند «ب.آ» با بسته‌بندی‌های جذابش در بازار محصولات مشابه خودنمایی می‌کند.
در طراحی بسته‌بندی محصولات «ب.آ» نکته‌ی اصلی قابل توجه، یونیفورم سازی و ایجاد یکپارچگی در عکاسی و طراحی بسته‌بندی‌ها جهت زیباتر شدن و بهتر دیده شدن محصول در قفسه‌ی خرید فروشگاه و در نهایت کمک به ایجاد تصویر مناسب در ذهن مصرف کننده از این برند بوده است.
معمولا پیاده‌سازی این دیدگاه برای محصولاتی با تنوع بالا (25 محصول)، خطر ایجاد یکنواختی در طراحی تک تک محصولات را به همراه دارد. در طراحی این بسته‌بندی‌ها هوشمندی طراح برای مقابله با این خطر محسوس است. او از عکاسی بهره می‌گیرد.
چیدمان اشتهاآور محصول، زاویه‌ی دوربین و در برخی موارد وضوح تک نقطه‌ای، به‌گونه‌ای فکر شده که نه تنها محصولات کاملا قابل تفکیک هستند، بلکه بر خلاف طراحی بسیاری از محصولات مشابه، اوریجینال بودن عکس‌ها کاملا مشهود است. عکس‌هایی که نه تنها جذابند، بلکه می‌توانند تازگی، سلامتی و بافت واقعی محصول را نیز شرح دهند. در این بین انتخاب رنگ‌های مناسب پس زمینه‌ی عکس محصولات را بیشتر >

تهمتن امینیان

تهمتن امینیان در سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شده است.او از سال ۱۳۸۰ عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ نایب رئیس هیأت مدیره‌ی آن بوده است. علاوه بر این، تهمتن امینیان عضو شورای طرح و برنامه‌ی اولین هفته‌ی گرافیک ایران در سال ۱۳۸۸، دبیر و عضو شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه سرو نقره‌ای در سال ۱۳۸۹ و عضو شورای طرح و برنامه‌ی مدرسه‌ی ویژه نیز بوده است. او پس از آشنایی با طراحی گرافیک درسال ۱۳۷۱ زیر نظر مجید بلوچ، تا سال ۱۳۷۴ در شرکت چاپ آتلیه به آموختن این رشته پرداخت و سپس در رشته‌ی گرافیک از دانشگاه سوره در سال ۱۳۷۶ فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ در شرکت ارتباط تصویری اشاره بعنوان طراح گرافیک و مدیر هنری مشغول به کار بود و در سال ۱۳۸۶ دوره‌ی "بازدهی خلاقیت" را زیر نظر رالف لانگ‌ووست گذراند. تهمتن امینیان در سال ۱۳۸۷ استودیوی شخصی خود را تأسیس کرد. او علاوه بر فعالیت در زمینه‌های گوناگون گرافیگ و تبلیغات، به برگزاری کارگاه و تدریس "خلاقیت در تبلیغات" می‌پردازد. او از ۱۳۷۹ تاکنون در تمام دوسالانه‌های گرافیک داخلی و بیش از سی نمایشگاه گروهی بین‌المللی حضور یافته و جوایزی چون جایزه‌ی ویژه‌ی ایکوگرادا (۱۳۸۴)، دیپلم افتخار دوسالانه‌ی بین‌المللی پوستر مکزیک (۱۳۸۴)، جایزه‌ی نخست دوسالانه‌ی بین‌المللی پوستر جهان اسلام (۱۳۸۴)، جایزه ی بزرگ مرتضی ممیز (۱۳۸۶) و سرو نقره‌ای برای کمپین تبلیغاتی (۱۳۹۰) را به خود اختصاص داده است. http://www.tahamtan-aminian.com/ info@tahamtan-aminian.com

خارج از محدوده

علی رشیدی

> بیشتر

نظر

طراحی بسته‌بندی و پایداری و مسیر پیش رو

یولیوس وایتمان

> بیشتر

طراح معاصر ایرانی

دنیای غیرمنتظره‌ی پدرام حربی

کامبیز شافعی

> بیشتر

پروژه ـ 2

پروژه‌ی طراحی بسته‌بندی سی‌دی‌های نشر ماه‌ریز، 1387 ـ 1389

تهمتن امینیان

> بیشتر

طراحی امروز

لمس کردن حواس پنج‌گانه و نفس‌گرایی کردولا الساندری و طراحی‌هایش برای بسته‌بندی

علی افسرپور

> بیشتر

روبه‌رو

آنیتا کونز، قدرت تصویرگری

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع

اَلن فلچر: زیستن با طراحی

امیلی کینگ

> بیشتر

گوناگون

ایده‌ای درون جعبه!؛ طراحی‌های بسته‌بندیِ استودیو زواِلف

پویا احمدی

> بیشتر