نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان 32

طراحی امروز

هولا ـ گروتزی، پابلو برگر

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

آنهایی که به سوئیس سفر کرده‌اند، احتمالاً این کشور را نسبتاً محافظه‌کار و ساختارمند یافته‌اند. اما پابلو برگر، جوانی پرشور، جسور و بی‌پروا و صریح که از سال ۲۰۰۹ تاکنون در بازل مستقر بوده، کاملاً برعکس است، او محافظه‌کار نیست. برگر، متضاد سوئیس است، او شخصیت مکزیکی دارد.
برگر بی‌آنکه بخواهد، مرکز توجه جمع قرار می‌گیرد. شوخ‌طبعی، شور و حرارت و سرمستی نه تنها نشانه‌های بارز شخصیت او هستند بلکه به وضوح در طراحی‌هایش  هم به چشم می‌خورند. در واقع زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای‌اش مثل یک وجود واحد در هم تنیده‌اند. این واحد در هم ‌تنیده اساس داستانی را ساخته است که می‌تواند با زندگی مرد مجربی که بسیار سفر کرده است، هماوردی کند. جانمایه‌ی طراحی‌های خوب او قصه‌گوی پرمهارتی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برگر اشتیاق سیری‌ناپذیری برای آموختن از زندگی مردمانی داشته است که از مراحل گوناگون زندگی او عبور کرده‌اند. صفحه‌ی فیس‌بوک او که مملو از طراحی تلفیقی تصویر و تایپ است نشان‌دهنده‌ی سفرهای بسیار متعدد اوست و تلفیق هوشمندانه‌ی تصویر و تایپ هسته‌ی پژوهش‌های بصری‌اش هستند.
علاوه بر این برگر فرصت به چالش‌کشیدن حروف را در تایپوگرافی از دست نداده است بیشتر >

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

متولد ۱۹۸۲، طراح گرافیک و ارتباطات، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر است و از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان ویراستار زبان انگلیسی و نویسنده مقالات گوناگون با مجله‌ی نشان همکاری می‌کند. او فارغ‌التحصیل مدرسه‌ی دیزاین بازل در سوییس و هم اکنون استادیار دپارتمان دیزاین در دانشگاه سینسیناتی است و تجسم داده‌ها، تایپوگرافی، روش‌شناسی دیزاین با تمرکز بر روی «شهروند جهانی» و «تیزهوشی دیزاین» تدریس می‌کند. او پس از فارغ‌التحصیلی برای سفارش‌دهندگان متعددی در نیویورک، سن فرانسیسکو، سیاتل و بخش فرانسوی کوه‌های آلپ کار کرده است. کارهای امیلی در نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایش داده شده و در نشریات تخصصی به‌چاپ رسیده است. emily.verba@uc.edu

گرافیکِ مهاجر

ساعد مشکی

> بیشتر

نظر

مسیر مهاجرت دانشجویان طراحی گرافیک

استیون هلر

> بیشتر

طراحی معاصر ایرانی

صد نکته غیر حُسن...؛ درباره‌ی فرزاد ادیبی و آثارش

مجید کاشانی

> بیشتر

پروژه

آر پی ام: طراحی گرافیک جلد صفحه‌های موسیقی ایرانی

علی‭ ‬بختیاری

> بیشتر

روبه‌رو

فرهنگ همه چیز است: روبه‌رو با جیان‌پینگ هه‪

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع

پوستر یک ایده است؛ مقدمه‌ای بر آثار طراحی گرافیک رومن چیشلویش

دیوید کراولی

> بیشتر

آرشیو

فریدونِ آوِ طراح

آریا کسایی

> بیشتر

گوناگون

تمرین روزانه؛ مروری بر آثار رنادا گرا (استودیو پلورال)

پویا احمدی

> بیشتر