نشان، نشریه‌ی طراحی گرافیک ایران

عضو شبکه‌ی رسانه‌ای بین‌المللی دیزاین (آی .دی.ام.ان) ایکوگرادا

فارسی | English

نشان ۳۵

گوناگون ـ ۱

به لاست احترام بگذارید

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

طراحان جوان غالباً ابتدا سلیقه‌ی خود را شکل می‌‏دهند و سپس به فکر پرورش مهارت‌‏های طراحی‏‌شان می‏‌افتند. من، به عنوان مدرس طراحی، به دانشجویان کمک می‏‌کنم میان الهام بصری و سرقت ادبی تمایز قائل شوندـ در کمال تعجب، مرز مشخصی بین این دو حوزه وجود ندارد. معمولاً روندها و سبک‏‌های خاص از وب‌سایت‏‌هایی نظیر پینترست و دیزاین‌سپیریشن برگرفته و کپی می‏‌شوند (آگاهانه و ناخودآگاه). اگرچه طراحان همیشه تا حد معینی تحت تأثیر گذشته هستند (چه صد سال پیش باشد و چه صد دقیقه‌ی پیش)، اما می‌‏توان استدلال کرد که ترکیب عناصر اصالت، کیفیت و اعجاب در طراحی گرافیک نشان می‌‏دهد که هر کسی چند مرده حلاج است. به لاست توجه کنید، یک استودیوی طراحی در لاهه‌ی هلند. لاست موفق شده است طیف گسترده‏ای از راه‌حل‌‏های طراحی مسحورکننده ابداع کند که همراه با ارتباط قاطعانه، همواره شگفتی آفریده‌‏اند. لاست در اواسط دهه‌ی نود با شراکت تامس کاسترو و یرون بارندز متولد شد.
لاست با ذکاوت و حساسیت بصری توانسته است آثار تکان‏‌دهنده و دل‌‏انگیزی خلق کند که نمونه‌ی اعلایی از درس‌‏های ضروری برای دانشجویان و نیز حرفه‌‏ای‏‌های طراحی هستند. برخی از این درس‌‏ها را می‌‏توان به شرح زیر بیان کرد...

بیشتر >

امیلی‭ ‬وربا‭ ‬فیشر

متولد ۱۹۸۲، طراح گرافیک و ارتباطات، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر است و از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان ویراستار زبان انگلیسی و نویسنده مقالات گوناگون با مجله‌ی نشان همکاری می‌کند. او فارغ‌التحصیل مدرسه‌ی دیزاین بازل در سوییس و هم اکنون استادیار دپارتمان دیزاین در دانشگاه سینسیناتی است و تجسم داده‌ها، تایپوگرافی، روش‌شناسی دیزاین با تمرکز بر روی «شهروند جهانی» و «تیزهوشی دیزاین» تدریس می‌کند. او پس از فارغ‌التحصیلی برای سفارش‌دهندگان متعددی در نیویورک، سن فرانسیسکو، سیاتل و بخش فرانسوی کوه‌های آلپ کار کرده است. کارهای امیلی در نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایش داده شده و در نشریات تخصصی به‌چاپ رسیده است. emily.verba@uc.edu

«‬استوديو»ها‭ ‬یا‭ ‬کارگاه‌های‭ ‬گرافیک

مسعود سپهر

> بیشتر

طراحی‭ ‬معاصر‭ ‬ایرانی

استودیو‭ ‬کارگاه

علی‭ ‬بختیاری

> بیشتر

پروژه ـ ۱

استودیومرکزی؛‭ ‬یک‭ ‬قصه‌ی‭ ‬غیرمرکزی

سینا‭ ‬دادخواه

> بیشتر

پروژه‭ ‬ـ‭ ‬۲

فراتر‭ ‬از‭ ‬انتظار‭

علیرضا‭ ‬فانی

> بیشتر

پروژه‭ ‬ـ‭ ‬۳

بَک‌بُن‭ ‬برندینگ

نژده‭ ‬هوانسیان‭

> بیشتر

طراحی‭ ‬امروز‭ ‬ـ‭ ‬۱

تایپکَست؛ تایپوگرافی سفارشی برای هویت برند

مارشا‭ ‬لازِن

> بیشتر

طراحی‭ ‬امروز‭ ‬ـ‭ ‬۲

تقاطع‏‌های‭ ‬چالش‌‏برانگیز

وانینا پینتر

> بیشتر

رو‌به‌رو‭ ‬ـ‭ ‬۱

دبی‭ ‬میلمن‭:‬ گفتگوهای‭ ‬با‭ ‬اهمیت

روشنک کیقبادی

> بیشتر

رو‌به‌رو‭ ‬ـ‭ ‬۲

مایکل‭ ‬بیروت‭:‬ چگونه‭ ‬‮…‬

مجید عباسی

> بیشتر

مرجع

ساخت‭ ‬ایتالیا‭:‬ طراحی گرافیک ۱۹۸۰ - ۱۹۵۰

ماریو‭ ‬پیاتزا

> بیشتر

آرشیو

نوستالژیِ‭ ‬کتاب‌های‭ ‬کوچکِ‭ ‬کاهی‌‫‭!‬‬

مجید کاشانی

> بیشتر

گوناگون‭ ‬ـ ‭ ‬۲

تمام‭ ‬گذشته،‭ ‬معاصر‭ ‬است

مجید عباسی

> بیشتر